14/2/16

La meua forma de treballar

Sóc mestre d'educació infantil des de fa 7 anys. En tots aquestos anys en què porte siguent mestre he passat per diverses escoles i he pogut vore diferents formes de treballar, des de formes més tradicionals fins a formes més innovadores, i de totes he aprés coses, modulant així la meva forma d'ensenyar, la qual per suposat no és una forma fixa, i continuarà canviant al llarg de la meua carrera docent, ja que els mestres estem sempre en un procés de reciclatge i innovació contínua.

Actualment, comence normalment els dies realitzant una Assemblea en la qual parlem tots (qui vol contar alguna cosa aprofita eixe moment per fer-ho), així com també realitzem les rutines (passem llista, vegem el dia de la setmana, els mesos, el temps...), i ho faig bé utilitzant panells o bé amb la utilització del programa Smart Notebook amb la Pizarra Digital Interactiva. Posteriorment ja faig explicacions bé de les diverses activitats o jocs a realitzar, bé de continguts dels projectes o unitats...

Després d'això normalment fem les propostes de teball, en la qual realitzem tant activitats manipulatives com també activitats en paper, així com també activitats que combinen ambdues formes de treball. Les propostes estan relacionades amb la lectoescritura, les lògico-matemàtiques, la motricitat fina, i la plàstica. Com que la classe està organitzada en grups, cada grup realitza una proposta diferent, de tal manera que hi ha algunes propostes més senzilles i que es poden realitzar de forma més lliure, i altres propostes que necessiten ser més dirigides. Quan es tracta de classes amb pocs xiquets/es (grups de classe de entre 5 i 10 xiquets), el que faig es realitzar cada dia una proposta diferent, fent tots la mateixa o fent-ne dos cada dia ja, és a dir que el nombre de propostes que realitzem simultàniament depén del nombre de xiquets/es que hi ha en la classe i dels grups en que s'organitzen.

Les propostes solen durar tota la resta del matí, fins arribar a l'hora d'esmorzar, encara que de vegades són interrompudes quan sona el "despertador dels contes", una alarma que pose en el mòbil a diferents hores del dia i que quan sona tots parem de fer el que estem fent i ens sentem a l'assemblea per contar un conte. El conte l'elegixen els mateixos xiquets/es d'entre un panell amb diversos contes que vaig actualitzant a mesura que va buidant-se el panell. Moltes vegades pose contes relacionats amb la temàtica que estem tractant en el projecte o unitat, però els combine amb contes que tracten altres temàtiques importants.

Després del pati i per la vesprada el que faig és realitzar diverses activitats relacionades amb el projecte o unitat en qüestió:
  • Busquem informació utilitzant llibres, internet, llàmines, o informació que porten els mateixos xiquets/es de les seues cases.
  • Emplenem un mapa conceptual amb tota la informació.
  • Realitzem activitats manipulatives i/o amb paper.
A banda també realitzem activitats de música, psicomotricitat, art, audiovisuals... en les quals fem sobretot activitats en gran grup.

No hay comentarios:

Publicar un comentario