20/2/16

L'organització de la meua aula

L'organització dels alumnes sempre la faig en xicotets grups ja que en infantil pense que és la forma més adequada per treballar. I com són aquestos grups? Doncs depenent del nombre d'alumnes que tinga en la classe: si la quantitat d'alumnes és petita (escoles unitàries, escoles rurals...) normalment podrem tindre un o dos grups; quan ja parlem d'escoles amb 25 xiquets per aula, la distribució ideal per a mi és en 5 grups. Perquè? Doncs perquè treballe per propostes, fem cada dia 5 propostes diferents (unes més dirigides i altres més espontànies), i cada grup en fa una; després al llarg de la setmana tots els grups fan totes les propostes. 
Els grups es distribuixen al llarg de l'aula, ocupant l'espai central. Per els laterals i cantons de l'aula situe taules en les quals distribuisc els diversos racons de l'aula. Com a racons imprescindibles considere: el racó del projecte o unitat (en el qual situem tota la informació sobre el projecte que estem treballant amb tot allò que les xiquetes i xiquets porten de les seues cases, així com també amb la informació, jocs, i tot tipus de recursos que creem durant el temps que estem treballant els projectes), el racó de la lecto-escriptura (bingos, dòmino dibuix-paraula, llàmines de lectoescriptura, daus de traços...), el racó de les lògico-matemàtiques (tot tipus de materials que ens ajuden a contar, sumar, associar, treballar les formes geomètriques...), el racó de l'art (diversos materials artístics per fer creacions pròpies), el racó del joc simbòlic (cuineta, cotxes, nines i ninots... i en general tot tipus de jocs i joguets amb els quals puguen jugar els xiquets i xiquetes seguint la forma dels jocs simbòlics), i la biblioteca (amb diferents tipus de llibres i recursos relacionats amb la lectura).

No hay comentarios:

Publicar un comentario