15/3/16

I ara que ja venen les falles... fem una falla de dinosaures

Com que s´acosten ja les falles (en alguns pobles i ciutats ja esteu completament de festa), m´agradaria compartir amb tots vosaltres part del procés a través del qual estem elaborant la falla en la meva escola.

A causa del fet que estic treballant en classe el projecte dels dinosaures (quan el tinga tot complet vos pujaré algunes de les coses que he fet), la falla ha girat al voltant d´aquests, tot i que, també hem fet alguns ninots de persones (cada xiquet/a ha fet el seu propi ninot). 

Les dues figures principals de la falla han sigut elaborades pel mestre i els alumnes de primària (que també han fet els seus propis ninots), mentre que nosaltres a infantil ens hem encarregat de fer figures més petites (les cries dels dinosaures i els nostres ninots).

Avui vaig a parlar-vos de les figures de dinosaures que hem fet a infantil. Aquestes han consistit en dos petits brontosaures o diplodocus, és a dir dos petits dinosaures de coll llarg. La figura del ninot la vaig fer jo prèviament amb paper de periòdic, donant-li poc a poc la forma: un cos central amb el periòdic; el cap i la cua en forma de cucuruxo, i 4 tubs per a les potes (que posteriorment taparia amb tubs de cartó de paper de cuina). El resultat primer el podeu vore en la imatge:






Una vegada està el dinosaure fet, el següent pas és recobrir-lo de paper. Per fer-ho, simplement he usat cola soluble amb aigua i més paper de periòdic, encara que aquesta vegada tallat en trossos petits. En aquesta part sí que poden participar els xiquets/es: primer poden preparar el paper, retallant el paper de periòdic en trossos petits. Ja després poden pegar el paper en el dinosaure; nosaltres ens encarreguem de posar la cola i els xiquets/es van apegant els papers. Jo en el meu cas ho vaig fer amb la col·laboració d´algunes mares. El resultat una vegada posat el paper fou el següent:
És important posar suficients capes de paper perquè el ninot puga aguantar bé tot el pes. A partir d´ací ve un nou pas que hem de fer nosaltres, o bé les mares o pares, però sense la participació dels xiquets/es, ja que es tracta de pintar el dinosaure amb pintura de pared (que si s´embruten la roba no se´n va) per tal de tapar el paper de periòdic. En el meu cas, i tal com podeu vore en la imatge superior en la qual es veu el pot de pintura preparat per a pintar, ho vaig pintar amb una pintura ja mesclada per tal que es quedara de color verdós. El resultat fou el següent:



Vaig esperar fins que s´assecaren els dinosaures, i ja el següent pas va ser pintar-lo amb pintura de témperes, aquesta vegada sí, amb la participació dels xiquets/es, quedant el dinosaure d´un color verd obscur. A banda vam pintar alguns detalls com les ungles i li vam posar els ulls per a deixar-lo ja complet:



Ací vos deixe també algunes fotos del procés de construcció dels ninots grans que han anat fent els alumnes de primària:






No hay comentarios:

Publicar un comentario