6/4/16

PROJECTE DELS DINOSAURES: ELECCIÓ DEL TEMA I COMENÇAMENT DEL PROJECTE

El trimestre passat vaig treballar el projecte dels dinosaures amb la meva classe. Ací en el blog ja heu pogut vore alguna cosa sobre aquest tema, donat que durant la setmana de falles vaig penjar dos entrades sobre la falla de dinosaures que férem tota l'escola.

Pel que respecta al projecte dels dinosaures pròpiament dit, aquest el començàrem durant la segona setmana de gener. I com va sorgir el tema? Normalment sorgix davant la pregunta: sobre quines coses voldríeu aprendre? O, enfocant-ho un poc millor, dient: en el trimestre passat treballàrem el projecte de... quin projecte vos agradaria fer aquest trimestre?

No obstant això, aquest trimestre, com que teníem la festa del Carnestoltes  i de la Falla, els vaig demanar directament que em digueren de què els agradaria disfressar-se (i fer posteriorment la Falla sobre eixe tema). Com que havien de ser disfresses factibles, cada vegada que deien una disfressa, la buscàvem per internet amb la Pissarra Digital Interactiva per vore si es podia fer.

Finalment eixiren diverses disfresses possibles: Súperherois, Dinosaures, Pingüins, Humans de la prehistòria i Bob Esponja. Votàrem, i la temàtica dels dinosaures va ser la més triada, així que ens posàrem a començar aquest projecte:

projecte dinosaures

Com motivar en el començament del projecte?
Abans de fer les preguntes de què sabem dels dinosaures i que ens agradaria saber, vaig voler relacionar-los un poc més amb el tema, i per això vaig comprar alguns dinosaures de joguet, que vaig posar dins d'una caixa sorpresa. Així, de bon matí, en entrar a classe els xiquets/es es trobaren amb la caixa, i començàrem a explorar-la, preguntant-los que pensaven que hi podia haver al seu interior. A continuació ja els vaig deixar que tocaren les coses del seu interior, i a poc a poc ja anaven acostant-se al que era: són monstres, són animals... són DINOSAURES. A partir d'ahí, i una vegada ja havien esbrinat que era el que hi havia dins la caixa, vaig passar a fer-los la pregunta per començar el projecte:

Que sabeu dels dinosaures?
Les respostes foren múltiples, hi havia alguns xiquets/es que ja sabien prou coses, altres estaven una mica més perduts. Ací podeu vore algunes de les respostes que donaren (he llevat el nom dels xiquets/es per temes de privacitat):



Una vegada havien contestat aquesta pregunta, els vaig posar un fragment de la pel·lícula "Caminando entre dinosaurios" en la qual apareixen diversos dinosaures i de diferents tipus, així com es poden vore coses com el naixement, l'alimentació, la forma de viure en manades... Després de vore el fragment d'aquesta pel·lícula, en un altre dia, els vaig fer la següent gran qüestió:

Que voleu saber dels dinosaures?
De la mateixa manera que vaig fer amb la pregunta de "que sabeu dels dinosaures", vaig anar anotant-ho tot amb un paper, i ho vaig passar posteriorment a l'ordinador. Ací podeu vore algunes de les respostes que donaren:



Amb aquestes respostes ja donades vaig passar a plantejar-me l'esquema a seguir per dur avant el projecte, així com per crear el mapa conceptual que els xiquets/es anirien emplenant durant tot el temps que férem el projecte.

Després d'això, ja poguérem realitzar les primeres activitats sobre els dinosaures, començant per fer un dibuix inicial dels mateixos, així com una carta per a casa:






No hay comentarios:

Publicar un comentario